-
A TELESZÁMLA rendszer lehetővé teszi, hogy különböző Számlakibocsátók
által kibocsátott számlákat elektronikusan, hitelesített formában juttassa el az erre
a szolgáltatásra igényt tartó ügyfelek részére. Az elektronikus számla szolgáltatásra
regisztrált ügyfelek esetén a papír alapú számla nem kerül kézbesítésre (a törvényi
szabályozás alapján vagy elektronikus vagy papír alapú lehet a számla kézbesítése)
és a készpénz átutalási megbízást (csekk) sem kaphatják meg.
-
Elektronikus számla kézbesítés választása esetén csak banki átutalás,
csoportos beszedés, elektronikus fizetés (bankkártya, mobiltelefon, stb.),
illetve készpénzes pénztári befizetés lehetséges. A rendelkezésre álló fizetési
módok az egyes Számlakibocsátók esetén eltérhetnek, de banki átutalás minden
esetben rendelkezésre áll, amihez a TELESZÁMLA rendszerben a számla megjelenítésekor
megjelennek az átutaláshoz szükséges információk (számlaszám, összeg, közlemény).
-
Az elektronikus számla szolgáltatás igénybevételéhez kétszintű
regisztráció szükséges, mely a következő lépésekben hajtható végre: Regisztráció
kezdeményezése a TELESZÁMLA rendszerbe, majd aktiválása az e-mail üzenetben kapott kód
(link) alapján. Bejelentkezés a TELESZÁMLA rendszerbe. Számlakibocsátói regisztráció
kezdeményezése a TELESZÁMLA rendszerben.
-
A regisztrációs oldalon a következő adatokat kéri be a rendszer:
felhasználói név, jelszó, vezetéknév, keresztnév, lakcím, telefonszám, e-mail cím.
-
A biztonsági képen lévő karaktereket kell megadni a szövegmezőben,
ügyelve arra, hogy a kis- és nagybetű is számít.
-
Kérjük ellenőrizze, hogy a levelező programja nem tette-e a spam
(kéretlen levelek) könyvtárba a Teleszámla által kiküldött regisztráció aktiválásához
szükséges email-t. Mivel eddig nem állt velünk kapcsolatban, a levelező programja
kéretlen levélnek vélheti a Teleszámla levelét.
-
Kérjük regisztrálja újra rendszerünkbe adatait.
-
Ha elfelejtette a jelszavát kérjen jelszó emlékeztetőt. Email-ben
kiküldünk Önnek egy linket, melyre rákattintva meg tudja változtatni a jelszavát.
-
A Teleszámla regisztráció ahhoz szükséges, hogy a számláit a későbbiekben
a számítógépén nyithassa meg. Önnek külön jeleznie kell melyik szolgáltató számláit
szeretné a továbbiakban elektronikus úton megkapni. Kérjük a számlakibocsátói
regisztrációs menüpontban válassza ki a szolgáltatóját is és jelezze felé az igényét.
-
A regisztrációs oldalon a következő adatokat kéri be a rendszer:
ügyfélazonosító, fogyasztási hely azonosító, fogyasztási hely címe. Az ügyfélazonosító
és a fogyasztási hely azonosító formátumát az egerét a weblap kérdőjel ikonja fölé
húzva tudja ellenőrizni. Mindkét adatot kérjük legutolsó postai számlája adatai alapján
írja be, vagy kérdezze meg a szolgáltató ügyfélszolgálatán.
-
Egy ügyfél regisztrációval egy adott szolgáltató alá tetszőleges
mennyiségű fogyasztási helyet lehet regisztrálni. Minden új fogyasztási helyet külön
kell regisztrálni a számlakibocsátói regisztrációs menüpontban.
-
Elektronikus számlát csak számlákibocsátói regisztrációja elfogadását
követően fog kapni, az első esedékes számlázáskor. A korábbi számláit nem fogja elektronikus
formátumban megkapni.
-
A Teleszámla rendszerben, amint elkészült e-számlája, arról automatikus
értesítést küldünk beregisztrált email címére. Az email tartalmazza az e-számla
kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a fizetendő összeget és a fizetési határidőt.
-
A rendszerben lehetőség van rá, hogy megtekintse az eddig kiállított
elektronikus számláit. Ehhez a menüben kattintson a „Számlalistára”. A megjelenő listát
lehetőség van az oszlopok szerint sorba rendezni. Ehhez kattintson rá az oszlop nevére,
amely alapján a listát szeretné rendezni. A számlák részleteinek a megtekintéséhez
kattintson a kívánt számla valamelyik mezejére, vagy a sor végén látható szem ikonra.
Amennyiben le szeretné tölteni a számlát valamilyen formátumban, akkor kattintson a
számla után található megfelelő ikonra. A második ikon segítségével az APEH által
elfogadott XML formátumban tudja megtekinteni a számla adatait. A harmadik ikonnal a
PDF formátumban lévő számla képet tudja megjeleníteni. A negyedik ikonnal a hiteles
számlát tudja letölteni, amely tartalmazza a XML formátumban lévő számla adatokat, a
PDF formátumban lévő számlaképet és az időbélyeggel ellátott digitális aláírást is ES3
formátumban.
-
Ahhoz, hogy Ön hitelesen igazolni tudja a NAV felé hogy a szolgáltatója
által kibocsátott számlát mutatja be, elektronikus aláírásra van szükség. Ennek az egyik
változata amikor az aláírt dokumentumot egy ES3 kiterjesztésű fájlba mentjük az
elektronikus aláírással együtt a hitelesség igazolása céljából. Ennek a fájlnak a
megnyitásához az e-Szignó programra van szükség. Melyet a következő weboldalról tölthet le:
https://srv.e-szigno.hu/index.php?lap=letolt.
Vagy pedig használhatja az webes verzióját:
https://webszigno.e-szigno.hu/webszigno
-
A Teleszámla által aláírt számlák teljes mértékben megfelelnek a NAV
előírásainak. Ellenőrzéskor az elektronikusan megküldött, ES3 kiterjesztésű számlát kell
bemutatnia. A kinyomtatott elektronikus számla nem hiteles, ezért nem érdemes a számlát
kinyomtatni.
-
Ebben a szolgáltatója tud segítséget nyújtani Önnek. Kérjük küldje el
kérdését a szolgáltatójának a Teleszámlán keresztül vagy ha erre nincs lehetőség akkor
közvetlenül.
-
A menüben kattintson a „Számlalistára”. A számlák részleteinek a
megtekintéséhez kattintson a kívánt számla valamelyik mezejére, vagy a sor végén
látható szem ikonra. A megjelenő számlakép adatainak végére görgetve találja a
bankkártyás fizetés elvégzéséhez szükséges gombokat.
-
A PÉTÁV Kft. és a Biokom Kft. által kibocsátott számláját az OTP Bank
felületén keresztül tudja bankkártyával fizetni. Az OTP oldalán regisztrált és nem
regisztrált bankkátyás fizetést tud kezdeményezni. A Tettye Forrásház Zrt. által
kibocsátott számláját a CIB Bank felületén keresztül tudja nem regisztrált
bankkártyával fizetni.
-
A PÉTÁV Kft. és a Biokom Kft. által kibocsátott számláját rajtunk
keresztül beregisztrálhatja az OTP-hez. Ezt követően amíg a bankkártyája érvényes
addig egy jóváhagyó kattintással fizetheti a számláinak ellenértékét. Amennyiben
szeretné visszavonni ezt a fizetési megbízást, úgy bármikor online megteheti ezt.
Regisztrált bankkártyás fizetésnél a bankkártyájának az adatai csak az OTP rendszerében
kerülnek mentére, mi nem tároljuk azokat.
-
Mindhárom szolgáltató által kibocsátott számláját fizetheti a
bankkártyája regisztrálása nélkül is. Azonban ebben az esetben minden egyes fizetésnél
újra meg kell adnia a kártyájának adatait.
-
A „Saját adatok módosítása” menüpont alatt van lehetősége a regisztrációs
adatainak a megváltoztatására, amennyiben valamelyikben változás következne be. Az az
adata nem fog megváltozni, melynek mezőjének a tartalmát nem módosítja, vagy üresen
hagyja. Jelszó módosítás esetén az új jelszót kétszer kell megadni.
-
Kérjük írjon e-mailt a
teleszamla@vectrum.hu-ra. Ezen felül lehetősége
van észrevételt küldeni rendeszerünkön keresztül az Észrevételek menüpont alatt.
Az észrevétel megadásához válasszon egy „Kategóriá”-t, amellyel kapcsolatban észrevételt
kíván beküldeni, adja meg az észrevétel tárgyát (hasonlóan egy e-mail tárgyához), majd
az észrevétel részletes szövegét az „Üzenet” mezőben. Az Ügyfélszolgálat munkatársai
az Ön regisztráció során megadott e-mail címére fog válasz üzenet küldeni, melyben
az észrevételre adott választ, vagy a feldolgozás státuszát küldi el.
-
Az email szolgáltatók részére elküldött leveleink a szolgáltató spam
szűrési gyakorlata miatt sajnos nem minden esetben érkeznek meg a címzetthez. Kérjük,
hogy regisztrációs adatai között e-mail címét változtassa meg.
-
Ebben az esetben a számla rendezettségének megjelölésére csak Önnek van
módja a Befizetettnek megjelölöm gomb használatával. Szeretnénk továbbá felhívni arra a
figyelmét, hogy a Befizetettnek jelölés rendszerünkön keresztül nem jelenti azt, hogy a
szolgáltató is befizettetnek fogadta el az adott számlát, a menüpont csak az Ön
adminisztrációjának megkönnyítését szolgálja.
-
Az ügyfélszolgálatokon rendezett számlák befizetettnek jelölése a
szolgáltató által történik meg rendszerünkben. Általában az adott heti készpénzes
fizetések befizetettnek jelölése a következő hét folyamán történik meg a részükről
rendszerünkben.
-
Számlakibocsátói regisztrációját a rendszerünkbe belépve a Számlakibocsátói
menüpont alatt mondhatja le. A lemondani kívánt szolgáltatás sorában kattintson a lemondás
gombra, és erősítse meg lemondási szándékát. A lemondási szándék szolgáltatói elfogadását
követő elszámolási időszak számláját fogja ismételten postai úton kapni.