Vectrum logó Teleszámla logó
Kérdések és válaszok
  • A TELESZÁMLA rendszer lehetővé teszi, hogy különböző Számlakibocsátók által kibocsátott számlákat elektronikusan, hitelesített formában juttassa el az erre a szolgáltatásra igényt tartó ügyfelek részére. Az elektronikus számla szolgáltatásra regisztrált ügyfelek esetén a papír alapú számla nem kerül kézbesítésre (a törvényi szabályozás alapján vagy elektronikus vagy papír alapú lehet a számla kézbesítése) és a készpénz átutalási megbízást (csekk) sem kaphatják meg.
  • Elektronikus számla kézbesítés választása esetén csak banki átutalás, csoportos beszedés, elektronikus fizetés (bankkártya, mobiltelefon, stb.), illetve készpénzes pénztári befizetés lehetséges. A rendelkezésre álló fizetési módok az egyes Számlakibocsátók esetén eltérhetnek, de banki átutalás minden esetben rendelkezésre áll, amihez a TELESZÁMLA rendszerben a számla megjelenítésekor megjelennek az átutaláshoz szükséges információk (számlaszám, összeg, közlemény).
  • Az elektronikus számla szolgáltatás igénybevételéhez kétszintű regisztráció szükséges, mely a következő lépésekben hajtható végre: Regisztráció kezdeményezése a TELESZÁMLA rendszerbe, majd aktiválása az e-mail üzenetben kapott kód (link) alapján. Bejelentkezés a TELESZÁMLA rendszerbe. Számlakibocsátói regisztráció kezdeményezése a TELESZÁMLA rendszerben.
  • A regisztrációs oldalon a következő adatokat kéri be a rendszer: felhasználói név, jelszó, vezetéknév, keresztnév, lakcím, telefonszám, e-mail cím.
  • A biztonsági képen lévő karaktereket kell megadni a szövegmezőben, ügyelve arra, hogy a kis- és nagybetű is számít.
  • Kérjük ellenőrizze, hogy a levelező programja nem tette-e a spam (kéretlen levelek) könyvtárba a Teleszámla által kiküldött regisztráció aktiválásához szükséges email-t. Mivel eddig nem állt velünk kapcsolatban, a levelező programja kéretlen levélnek vélheti a Teleszámla levelét.
  • Kérjük regisztrálja újra rendszerünkbe adatait.
  • Ha elfelejtette a jelszavát kérjen jelszó emlékeztetőt. Email-ben kiküldünk Önnek egy linket, melyre rákattintva meg tudja változtatni a jelszavát.
  • A Teleszámla regisztráció ahhoz szükséges, hogy a számláit a későbbiekben a számítógépén nyithassa meg. Önnek külön jeleznie kell melyik szolgáltató számláit szeretné a továbbiakban elektronikus úton megkapni. Kérjük a számlakibocsátói regisztrációs menüpontban válassza ki a szolgáltatóját is és jelezze felé az igényét.
  • A regisztrációs oldalon a következő adatokat kéri be a rendszer: ügyfélazonosító, fogyasztási hely azonosító, fogyasztási hely címe. Az ügyfélazonosító és a fogyasztási hely azonosító formátumát az egerét a weblap kérdőjel ikonja fölé húzva tudja ellenőrizni. Mindkét adatot kérjük legutolsó postai számlája adatai alapján írja be, vagy kérdezze meg a szolgáltató ügyfélszolgálatán.
  • Egy ügyfél regisztrációval egy adott szolgáltató alá tetszőleges mennyiségű fogyasztási helyet lehet regisztrálni. Minden új fogyasztási helyet külön kell regisztrálni a számlakibocsátói regisztrációs menüpontban.
  • Elektronikus számlát csak számlákibocsátói regisztrációja elfogadását követően fog kapni, az első esedékes számlázáskor. A korábbi számláit nem fogja elektronikus formátumban megkapni.
  • A Teleszámla rendszerben, amint elkészült e-számlája, arról automatikus értesítést küldünk beregisztrált email címére. Az email tartalmazza az e-számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a fizetendő összeget és a fizetési határidőt.
  • A rendszerben lehetőség van rá, hogy megtekintse az eddig kiállított elektronikus számláit. Ehhez a menüben kattintson a „Számlalistára”. A megjelenő listát lehetőség van az oszlopok szerint sorba rendezni. Ehhez kattintson rá az oszlop nevére, amely alapján a listát szeretné rendezni. A számlák részleteinek a megtekintéséhez kattintson a kívánt számla valamelyik mezejére, vagy a sor végén látható szem ikonra. Amennyiben le szeretné tölteni a számlát valamilyen formátumban, akkor kattintson a számla után található megfelelő ikonra. A második ikon segítségével az APEH által elfogadott XML formátumban tudja megtekinteni a számla adatait. A harmadik ikonnal a PDF formátumban lévő számla képet tudja megjeleníteni. A negyedik ikonnal a hiteles számlát tudja letölteni, amely tartalmazza a XML formátumban lévő számla adatokat, a PDF formátumban lévő számlaképet és az időbélyeggel ellátott digitális aláírást is ES3 formátumban.
  • Ahhoz, hogy Ön hitelesen igazolni tudja a NAV felé hogy a szolgáltatója által kibocsátott számlát mutatja be, elektronikus aláírásra van szükség. Ennek az egyik változata amikor az aláírt dokumentumot egy ES3 kiterjesztésű fájlba mentjük az elektronikus aláírással együtt a hitelesség igazolása céljából. Ennek a fájlnak a megnyitásához az e-Szignó programra van szükség. Melyet a következő weboldalról tölthet le: https://srv.e-szigno.hu/index.php?lap=letolt. Vagy pedig használhatja az webes verzióját: https://webszigno.e-szigno.hu/webszigno
  • A Teleszámla által aláírt számlák teljes mértékben megfelelnek a NAV előírásainak. Ellenőrzéskor az elektronikusan megküldött, ES3 kiterjesztésű számlát kell bemutatnia. A kinyomtatott elektronikus számla nem hiteles, ezért nem érdemes a számlát kinyomtatni.
  • Ebben a szolgáltatója tud segítséget nyújtani Önnek. Kérjük küldje el kérdését a szolgáltatójának a Teleszámlán keresztül vagy ha erre nincs lehetőség akkor közvetlenül.
  • A menüben kattintson a „Számlalistára”. A számlák részleteinek a megtekintéséhez kattintson a kívánt számla valamelyik mezejére, vagy a sor végén látható szem ikonra. A megjelenő számlakép adatainak végére görgetve találja a bankkártyás fizetés elvégzéséhez szükséges gombokat.
  • A PÉTÁV Kft. és a Biokom Kft. által kibocsátott számláját az OTP Bank felületén keresztül tudja bankkártyával fizetni. Az OTP oldalán regisztrált és nem regisztrált bankkátyás fizetést tud kezdeményezni. A Tettye Forrásház Zrt. által kibocsátott számláját a CIB Bank felületén keresztül tudja nem regisztrált bankkártyával fizetni.
  • A PÉTÁV Kft. és a Biokom Kft. által kibocsátott számláját rajtunk keresztül beregisztrálhatja az OTP-hez. Ezt követően amíg a bankkártyája érvényes addig egy jóváhagyó kattintással fizetheti a számláinak ellenértékét. Amennyiben szeretné visszavonni ezt a fizetési megbízást, úgy bármikor online megteheti ezt. Regisztrált bankkártyás fizetésnél a bankkártyájának az adatai csak az OTP rendszerében kerülnek mentére, mi nem tároljuk azokat.
  • Mindhárom szolgáltató által kibocsátott számláját fizetheti a bankkártyája regisztrálása nélkül is. Azonban ebben az esetben minden egyes fizetésnél újra meg kell adnia a kártyájának adatait.
  • A „Saját adatok módosítása” menüpont alatt van lehetősége a regisztrációs adatainak a megváltoztatására, amennyiben valamelyikben változás következne be. Az az adata nem fog megváltozni, melynek mezőjének a tartalmát nem módosítja, vagy üresen hagyja. Jelszó módosítás esetén az új jelszót kétszer kell megadni.
  • Kérjük írjon e-mailt a teleszamla@vectrum.hu-ra. Ezen felül lehetősége van észrevételt küldeni rendeszerünkön keresztül az Észrevételek menüpont alatt. Az észrevétel megadásához válasszon egy „Kategóriá”-t, amellyel kapcsolatban észrevételt kíván beküldeni, adja meg az észrevétel tárgyát (hasonlóan egy e-mail tárgyához), majd az észrevétel részletes szövegét az „Üzenet” mezőben. Az Ügyfélszolgálat munkatársai az Ön regisztráció során megadott e-mail címére fog válasz üzenet küldeni, melyben az észrevételre adott választ, vagy a feldolgozás státuszát küldi el.
  • Az email szolgáltatók részére elküldött leveleink a szolgáltató spam szűrési gyakorlata miatt sajnos nem minden esetben érkeznek meg a címzetthez. Kérjük, hogy regisztrációs adatai között e-mail címét változtassa meg.
  • Ebben az esetben a számla rendezettségének megjelölésére csak Önnek van módja a Befizetettnek megjelölöm gomb használatával. Szeretnénk továbbá felhívni arra a figyelmét, hogy a Befizetettnek jelölés rendszerünkön keresztül nem jelenti azt, hogy a szolgáltató is befizettetnek fogadta el az adott számlát, a menüpont csak az Ön adminisztrációjának megkönnyítését szolgálja.
  • Az ügyfélszolgálatokon rendezett számlák befizetettnek jelölése a szolgáltató által történik meg rendszerünkben. Általában az adott heti készpénzes fizetések befizetettnek jelölése a következő hét folyamán történik meg a részükről rendszerünkben.
  • Számlakibocsátói regisztrációját a rendszerünkbe belépve a Számlakibocsátói menüpont alatt mondhatja le. A lemondani kívánt szolgáltatás sorában kattintson a lemondás gombra, és erősítse meg lemondási szándékát. A lemondási szándék szolgáltatói elfogadását követő elszámolási időszak számláját fogja ismételten postai úton kapni.